【一天精通一單字】Fuck

髒話似乎是學習語言的入門,美國一致公認2013年電影The Wolf of Wall Street是髒話聖經,全片597句髒話,李奧納多佔332句,對美國社會和本篇內容貢獻重大。
(以下內容屬保護級PG-13,滿13歲可閱讀)

pg13  

封面故事:I'm so fucked up. (我真是一蹋糊塗)

湯姆克魯斯2001年電影「香草的天空(Vanilla Sky)」,描述一位花花公子David,號稱Citizen Dildo (都會男寵),他說Julie(卡麥蓉狄亞)只是Fuck Buddy(炮友),Julie得知後決定用一場車禍殉情,結果女方死了,男方毀容,David從此人生一蹋糊塗,這一晚,他戴上面具,爛醉走在街上喃喃自語:「I'm so fucked up. I'm just so fucked up. (我人生真是一蹋糊塗)」

so fucked up    

※ I fucked up 和 I'm fucked up 區別
Sorry, I fucked up.
對不起,我搞砸了(過去式)

f up  

I'm so fucked up.
我真是一蹋糊塗(現在式)

just so fucked up    

【禁忌動詞】Fuck You, Fuck Me, Fuck It

常用詞:Fuck you
同義詞有1) Go fuck yourself, 2) Up yours

F u  

常用詞:Fuck me,英式英語,三種不同意思
第一:驚訝、讚嘆 - 「天呀!我的媽呀!」
Oh, fuck me.
(喔,我的媽媽咪呀)

F m1  

第二:承認自己犯錯 - 「你咬我啊!」
Yeah. Fuck me.
(是我錯啊,咬我啊)

F M2  

第三:發現犯錯,責備自己 - 「不好意思」
Gee, fuck me. I forgot.
(唉啊,不好意思,我忘了)

f m3  

常用詞:Fuck it,靠、算了
* 用在大勢已去,算了,不管了
* 等於 Fuck this shit
Fuck it! I’m done. Let’s get drunk.
(算了!我不玩了,咱們喝酒去吧)

f it  

常用詞:Fucked,完蛋了、毀了、掛了
I’m fucked.
(我完蛋了)

f i  

This computer is completely fucked.
(這台電腦掛了)

f computer  

This whole situation is completely fucked.
(整件事全部都毀了 - 醉後大丈夫)

f situation  

【Fuck 動詞片語】

片語:Fuck up something
把事情辦砸了、搞砸了
Good luck and don’t fuck it up.
(祝你好運,別把事情給搞砸了)

fuck iy up  

片語:Fuck up someone
把人給毀了、教訓人
Drinking will fuck you up.
(酗酒會毀了你自己)

fuck you up  

I'm gonna fuck you up if you fuck things up.
(如果你把事情搞砸,我就要海扁你)

fuck you up 2  

片語:Fucked up,
毀了、茫了、一蹋糊塗、
After 15 years' bad relationship, I was completely fucked up.
(談了十五年糟糕的感情,我整個人生去方向)

fucked up 3  

This TV is completely fucked up.
(電視整個掛了)

fucked tv  

片語:Fuck Around,打混、瞎鬧
Man, stop fucking around.
(老兄,別鬧了)

fuck around  

片語:Fuck (Around) With someone/something
玩弄、欺騙
Don’t fuck with me or I’ll cut your balls off.
(別玩我,不然我會把你的藍鳥切下來 - 教父)

fuck with me  

Don’t fuck with my feelings..
(不要玩弄我的感情)

large    

片語:Fuck Off
滾、滾一邊去
Forgive and forget?! How about fuck off and die!!
(要我原諒並且忘記?!你去死吧!!)

fuck off  

片語:Fuck Over someone
欺負人、利用人
Once you get fucked over, you stop giving a fuck abut a lot of things.
(一旦被欺凌過,很多事情你就不會放在心上)
I tried so hard just to be fucked over. I quit.
(我這麼努力,到頭來只是被利用,我不幹了)

fuck over  

※ 三大人生法則(3 Rules for Life):
1) Fuck
2) Don't Give a Fuck (不在乎)
3) Don't Get Fucked Over (不任人欺負)

常用詞:Fuck someone’s Brain Out
讓人欲仙欲死
I fucked Naomi's brain out... for eleven seconds.
(我讓Naomi欲仙欲死... 才十一秒鐘 – 華爾街之狼)

fuck brain  


【Fuck 名詞】
常用詞:Say the F-word,講粗話

f word  

No problem saying the F-word. But why you called the captain the N-word?
(講粗話沒關係,但是你為什麼喊機長是黑鬼?-華爾街之狼 )
* the N-word, 即Nigger,黑鬼(對黑人非常不禮貌的稱呼)

nf situation    

常用詞:the fuck,他媽的
Shut the fuck up!
(你他媽的閉嘴!)

shut the fuck  

Get the fuck out of here!
(給我他媽的滾!)

get the fuck out  

What the fuck is this shit?
(這是他媽的什麼鬼東西?)

what the fuck is this shit  

What the fuck are you talking about?
(你他媽的到底在講什麼?)

what the fuck  

常用詞:not give a fuck,毫不在乎
* give a fuck, 在乎 = give a shit
Look. No one gives a fuck.
(看吧,根本沒人在乎、沒人鳥我們)

give a fuck  

【Fucking 專論】
兩種情況會用到Fucking (他媽的):
第一、 生氣或煩躁的時候
第二、 強烈表達個人意見的時候

關你屁事!
It’s none of your FUCKING business!

fucking bu  

跟我一點屁關係也沒有!
It had nothing to FUCKING do with me!

電影例句:
It had nothing to FUCKING do with me! It’s the founder of Benihana. Benihana? Beni-FUCKING-hana?
跟我一點屁關係也沒有!是Benihana的創辦人,怎麼會是Benihana?Beni-他媽的-hana?

Fucking BU2  

我他媽的就知道是胡說八道!
I know FUCKING well that it is total FUCKING bullshit!

fucking bullshit  

這是個他媽的好辦法!
That is a FUCKING good idea!

fucking idea  

真他媽的白痴!
What a FUCKING idiot!

fucking idiot  

你他媽沒用的窩囊廢!
You FUCKING loser!

fucking loser  

電影例句:
Does your girlfriend think you're FUCKING worthless loser? Good! I want you to deal with your problems by becoming rich!
你的女朋友認為你是「他媽沒用的窩囊廢」嗎?很好!我要你們用金錢來解決你們的問題!

fucking loser2  

電影例句:
I ‘ve been a poor man and I’ve been a rich man, and I choose rich every FUCKING time!
我曾經是窮鬼,也曾經是富翁,而我「他媽的每次」都選擇當富翁!

fucking time  

英國人比較含蓄,用Bloody取代Fucking:

fucking bloody
2012年007系列電影「空降危機(Skyfall)」,M夫人的經典名言:Take the BLOODY shot! (你他媽的給我開槍!)

bloody shot  

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Verb Master 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()