【一次精通一單字】See (二)

I See You首先出現在1997年鐵達尼號,Every night in my dreams, I see you, I feel you…,2009年阿凡達直接詮釋為我感受到你內心深處…,2013被金城武發揚光大為眼界轉動世界…

然而現實生活,除了騙咩會用到這句肉麻的話,I See You似乎沒有多大用處,非也,See you不只See You…


封面故事:
I See You (我看見你)

2013年長榮航空以金城武為主角,將I See You發揚光大為「看見世界、看見信任、你的眼界可以轉動世界」,金城武說:Fly high, see more. I see the world. I see people. I see you. Change the way you see the world.

Cover 2  

聽金城武的英文:

阿凡達(Avatar, 2009)導演卡麥隆刻意重新解釋I See You,除了看見你,還能感受到你,挑戰鐵達尼號主題曲My Heart Will Go On的歌詞:Every night in my dreams, I see you, I feel you…

303csxh  

聽阿凡達I See You(含字幕):


【See You專論】
Would you know my name, if I saw you in heaven?
(如果在天堂見到你,你還記得我的名字嗎?)
* Eric Clapton寫給他死去兒子的歌曲Tears in Heaven, 1991
* See用過去式Saw,與現在事實相反假設


見面的See you

I’m too busy to see anyone now.
(我現在太忙,不見任何人)
I’ll be seeing her on Friday night.
(我星期五晚上會去見她)
I haven’t seen her since graduating college.
(我大學畢業之後就沒見過她)
We’ve been seeing a lot of each other.
(我們最近經常見面)

nice_to_meet_you_by_missmikopete-d47p85s  


面會的See You

I’m going to see a customer at 3pm.
(我三點要去見一個客戶)
I’ll have to see my boss about it.
(我得去跟老闆商量)
I’ll see the doctor later.
(我待會去看病)

see a doctor  


談戀愛的See You
* 用現在進行式

Are you seeing anyone at the moment?
(你現在有交往對象嗎?)
They have being seeing each other for a while.
(他們交往好一陣子了)

movies-based-on-real-life-5-50-first-dates-1091653-TwoByOne  


送行的See You

Let me see you to the door.
(我送你到門口)
I’ll get Long to see you home.
(我請龍哥送妳回家 – 電影 天下無雙)

49af0843bb637  


再見的See you
See you, See you tomorrow, See you tomorrow at 10am
(再見、明天見、明天早上十點見)
See you soon, See you in a while(美), See you in a bit(英)
(待會兒見)

maxresdefault  

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Verb Master 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()