【一天精通一單字】Piss

封面故事:
Benedict was Pissed or Pissed Off? 
(班奈迪克是喝醉還是發火?)

Pissed是喝醉還是生氣?英國人說喝醉,美國人說發火,但是當英國的Benedict(神探夏洛克)出席美國2015年奧斯卡頒獎典禮,他既像英國人喝醉酒,又像美國人發火,記者做了以下分析:

1) He knew he would lose out to Eddie.
(他知道他要輸給Eddie)

2) He wanted to make sure the free booze didn’t run out.
(他怕免費的酒被他喝完)

3) So he came prepared bringing his own hip flask to the ceremony.
(所以他自備小酒瓶到典禮會場)

4) After taking a swig, he was pissed and pissed off.
(在豪飲之後,他既發酒瘋又發火)

pissed pissed off 


【動詞Piss】

※ Piss和Pee的區別
Piss和Pee都是小便,一個讓人討厭,另一個不會
Who pissed on the floor of the toilet?
(是誰尿在廁所地板上的?)
He peed (in) his pants.
(他尿褲子)

p1  

常用詞:Piss oneself (laughing)
激動(笑)到尿褲子(比喻,不一定真的尿褲子), = pee myself
I nearly piss myself. (我差點笑到尿褲子)

piss myself  

常用片語:Piss Around
隨地亂小便、胡鬧
Stop pissing around and get your job done.
(不要胡鬧,去把自己的事情做好)

piss around  

常用片語:Piss Around someone
把人整來整去(不給一個交代)
She’s been pissing me around for weeks without an answer.
(她已經對我忽悠好幾個星期就是不給答案)

piss me around  

常用片語:Piss Away something
浪費(時間、金錢等資源)
She pissed all my money away in one night.
(她一個晚上就把我的錢給揮霍光了)

piss away money  

常用片語:Piss off
【英】滾
Piss off and leave me alone!
(滾一邊去,別煩我!)

piss off  

常用片語:Piss someone Off
生氣、厭煩
You really piss me off!
(你真是讓我火大)

piss me off  

常用片語:Pissed Off (at someone/ with something)
【美】生氣,off可省略,【英】酒醉
He was really pissed.
(他真的很生氣)
He was really pissed off at me.
(他真的對我很生氣)
He was really pissed off with my attitude.
(他對我的態度很火大) 

pissed off  

【名詞 Piss】
名詞Piss只有一種功能:小便,Have a Piss 或 Take a Piss

I had a bad day, a dog having a piss at me.
(我今天很衰,一隻狗在我頭上灑尿)

People-Having-a-Bad-Day-—-Dog-Piss  

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Verb Master 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()