【一次精通一單字】Get (四)
We are getting by okay.
(我們過得還可以 實習大叔 2013)

電影實習大叔(The Internship),Google實習生最後一道試題,尋找客戶,實習大叔碰上頑固的披薩店老闆,披薩店老闆為了堅持品質,不願意開分店,不願意用網絡行銷,告訴實習大叔,我們還過得去:We’re getting by okay.

實習大叔回了一句電影翻譯錯的話:
With all due respect, if you fight for your limitations, you get to keep them.

電影翻譯:
恕我直言,如果你是挑戰自己的極限,你必須繼續保持

正確翻譯:
恕我直言,如果你是為自己的弱點做辯護,我建議你繼續保持
* fight for,為…而戰
* limitations,缺陷、弱點,必須用複數,等於weakness

cover 4  

披薩店主人:
I know where you're going, but I'm not gonna change anything. Like I already told your friends, we're getting by okay.

(我知道你的意思,但我不打算做任何改變,就像我告訴你的朋友,我們過得還可以)

實習大叔:
With all due respect, if you fight for your limitations, you get to keep them. Do you hear yourself? You're getting by okay. "Okay"? I mean, Jesus! "Okay" isn't good. I mean, "okay" isn't great.
(恕我冒昧,如果是為你的弱點做辯護,我建議你繼續保持,但是你聽到剛才自己說的話嗎?你過得還可以,「還可以」?天啊,「還可以」不是好,「還可以」不是很了不起)


【Get Back】

Get Back通常需要搭配介係詞,除了:
Get something Back,取回某東西
Get someone Back,對某人進行報復

Get Back本意是「返回」,引申出五種以上其他用法


Get Back,本意「回返」
* 不含受詞,必須搭配介係詞
I’ll call you when I get back.
I’ll call you when I get back to the office.


Get something Back,本意「取回」
* 直接連接受詞
Did you get your phone back?
(你手機拿回來了嗎?)


Get someone Back,引申「報復」
* 也可以用介係詞at,get back at someone
I’ll get you back for what you did to me.
(你對我所做的,我一定會報復)
She will do anything to get back at me.
(為了報復我,她會做出任何事情)

a01  


Get Back To someone,引申「回電」
I’ll find it out and get back to you later.
(我查一下,待會回你電話)

a02  


Get Back,引申「繼續開始」
I’m going to get back to work.
(我要去工作了)
I’m going to get back into working.
(我要重新開始上班了)

a10  

Get Back,引申「回到原來狀態」
I work out every day to get back into shape.
(我每天運動恢復身材)
My life will never get back to normal.
(我的生活無法再回到正常)

a03  


Get Back Together,引申「重修故好」
Jim and Jane are getting back together.
(Jim和Jane又和好在一起了)
True love doesn’t mean you won’t break up. It means you will always get back together.
(真愛不表示不會分手,而是分手後一定會重新在一起)

a05  

 

【Get Behind】

Get Behind something,本意「躲在某物後面」
Get behind me so no one can see you.
(躲在我後面,這樣就不會被看見)
Get behind me, Satan.
(死東西,給我滾到後頭去)

a06  


Get Behind something/someone,引申「支持、撐腰」
People will get behind me.
(我背後有老百姓給我撐腰)
I will get behind your plan.
(我支持你的計劃)

a07  


Get Behind,引申「落後」
* 搭配介係詞with
* 等於更常用的Fall Behind
Don’t get behind with your work.
(工作進度不可以落後)
I got behind with my rent again.
(我又交不出房租了)

a08  

 

【Get By】

Get By,過得去、湊合
* 可搭配介係詞on, with
I get by with a little help from my friends.
(我靠朋友的一些幫助勉強過日子)
I’ll have to get by on a little income.
(我必須靠一點微薄的收入過日子)

a09 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Verb Master 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()